Atria interieur

CRM-softwareoplossingen voor makelaars

Geplaatst op

Tegenwoordig komt geen elk bedrijf eraan: bedrijfssoftware. In de digitale wereld bevinden klanten zich steeds meer online. Er wordt online besteld, gereserveerd, gecommuniceerd en nog veel meer. Daarom is het voor bedrijven belangrijk om passende software binnen hun branche te hebben. Wij willen in dit artikel ingaan op makelaars en hoe zij gebruik kunnen maken van CRM-software om op een juiste wijze contact te hebben met hun klanten. Eerst gaan wij in op wat CRM is.

De definitie van klantrelatiebeheer

Wij willen de vraag ‘wat is CRM’? beantwoorden. CRM is een afkorting wat staat voor ‘Customer Relationship Management’, oftewel klantrelatiebeheer.

Met CRM-software of CRM-systemen kunnen bedrijven alle klantrelatieprocessen digitaal in kaart brengen. Klantrelatiebeheer (kortweg CRM) verwijst naar de consistente oriëntatie van een bedrijf op zijn eigen klanten, waarbij ook het systematisch ontwerpen van alle klantrelatieprocessen betrokken is.

CRM-software fuctioneert als centrale database voor alle klantinformatie. Bedrijven hebben de mogelijkheid om marketing-, verkoop- of klantenserviceprocessen aanzienlijk te optimaliseren door geschikte CRM-software te gebruiken.

Als het juiste CRM-systeem wordt gebruikt, kan dit een grote meerwaarde betekenen voor het bedrijf. Bestaande processen kunnen worden geoptimaliseerd door zinvolle analyses en rapportages. Uiteindelijk vergroot dit ook de verkoopkansen en verhoogt het de verkoop. In tijden van groeiende klantverwachtingen worden CRM-systemen steeds meer essentiële tools voor tal van bedrijven.

Voordelen CRM-software

CRM-software brengt een aantal specifieke functionaliteiten en voordelen met zich mee. Wij lichten er aantal voor uit voor makelaars.

Overzichtelijk contactbeheer

Door de centrale oriëntatie van het CRM-systeem zijn alle belangrijke klantgegevens op elk moment toegankelijk. Hierdoor kan sneller worden gehandeld. Medewerkers hoeven elkaar niet eerst te vragen om informatie, doordat de informatie al in het systeem staat.

Gepersonaliseerde marketing

Alle verzamelde data over uw (potentiële) klanten wordt in het CRM beheerd. Zo kan de data worden gebruikt om doelgroepen te vormen en persoonlijke marketingcampagnes op te zetten.

Een voorbeeld: Een (potentiële) klant kan zich aanmelden op de website van uw bedrijf voor een nieuwsbrief. Hierdoor kan u persoonlijke e-mails versturen met relevantie informatie. Dit kan door te kijken naar de klantinformatie wat hij heeft achtergelaten (bijvoorbeeld (gewenst) woongebied). Persoonlijke en gerichte e-mailmarketing heeft een grotere kans op succes dan onpersoonlijke mails.

Verbeterde samenwerking

Gebruikers van een CRM-systeem werken allemaal met dezelfde gegevens waardoor fouten worden voorkomen en de samenwerking verbeterd.

De weg naar de digitale transformatie binnen uw bedrijf

Om de transformatie naar een digitale CRM-omgeving binnen uw bedrijf te bewerkstelligen, is er goede software nodig. In de huidige CRM-markt zijn er veel leveranciers van software, waardoor het zoeken naar het juiste systeem niet gemakkelijk is. Daarom willen wij er een voor u uitlichten.

Het systeem wat wij willen uitlichten is SuiteCRM van ECM2. U krijgt bij dit systeem een grote hoeveelheid aan functionaliteit. Hierbij kunt u denken aan uitgebreide rapportage funcitonaliteiten, een koppeling met de KVK en zelfs een koppeling met Google Maps. Met dit systeem kunt u dus meerdere processen ondersteunen naast uw verkoopproces.

Daarnaast is het een open source systeem, zodat het naar wens aangepast kan worden en makkelijker gekoppeld kan worden met andere systemen.

Gerelateerde berichten

Over ons

Op onze site nemen we in interessante blogs met je door wat je kunt doen met betrekking tot je nieuwe interieur.

Contactgegevens

Via info info @ atria-interieur.nl. neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden